Stránky

piatok 4. mája 2012

Akú oblasť reštauračných služieb mám ponúkať ?

Reštaurácia s ponukou večerného menu
Dnešná moderná doba prináša množstvo formátov prevádzok od bežných Reštaurácii cez Fast foody, Pizzerie,  spoločnosti zamerané na Catering, Franchising a pod. Každá zo spomínaných prevádzok má svoje pravidlá, výhody a nevýhody s ktorými je dobré, ak sa pred samotným rozhodnutím dostatočne oboznámite. Neplánujem venovať sa každej spomínanej oblasti, ale oblasť ktorá je väčšine najbližšia bude asi tá Reštauračná. Samozrejme aj štandardná reštaurácia môže mať v rámci ponúkaných
služieb zahrnuté niektoré z oblastí, ktoré som už vyššie spomínal. Nechcite ale hneď na začiatku ponúknuť zákazníkovi všetko čo na tomto svete existuje. Niektoré prevádzky sú zamerané len na obedňajšie menu, ale sú dlhodobo v čiernych číslach. Zároveň je veľa prevádzok, ktoré ponúkajú raňajky, obedy, denné menu, popri tom robia rozvoz jedál a samozrejme majú jedálny lístok / Á la carte / so 150 druhmi jedál, poprípade ešte zabezpečujú catering. Väčšina týchto prevádzok je stratových a kvalita ponúkaných služieb je mizerná. Dôvod je jednoduchý, menšie prevádzky si vzhľadom na personálne a technické zázemie nemôžu dovoliť pokryť celú škálu služieb na úrovni, ktorá by bola pre potrebnú skupinu klientov dlhodobo prijateľná. Na začiatok si treba vybrať jednu dve služby a pokúsiť sa pomocou kalkulácií nastaviť optimálny pomer medzi nimi. Treba si niekedy uvedomiť že namiesto výdaja 20 jedál z obedňajšieho menu stačí niekedy zvýšiť obrat o 5 kompletných jedál denne z jedálneho lístku čo vám môže priniesť ešte väčší zisk. Rozvoz jedál pri menších reštauráciách tiež nemusí byť správne  riešenie, náklady spojené z dopravou časom personálu venovaného na distribúciu jedál /väčšinou za nízku cenu/ len zaťaží chod prevádzky a odrazí sa opäť na kvalite jedál ponúkaných priamo v reštaurácií. Preto vám odporúčam, ak začínate postavte základy na menšej ponuke z nižšími nárokmi na personál, čo vám umožní vybudovať tím ľudí na ktorých budete môcť postaviť základnú ponuku služieb s vyššou kvalitou. Je to ako z oblečením keď sa vyberiete do hôr, ak máte v batohu kvalitné oblečenie a prekvapí vás zlé počasie oblečiete si ho, ale ak ho nemáte môže sa stať že budete trpieť. Keď sa vám podarí vybudovať silný základný tím tak sa dá ponuka kedykoľvek rozšíriť ale horšie to bude keď vás situácia prinúti začať služby redukovať.
Prajem vám veľa šťastia pri výbere tej správnej ponuky služieb vo Vašich prevádzkach.
Ďalšie užitočné informácie môžete nájsť na našich stránkach - www.gastrodizajn.sk a www.gastrodirect.sk

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára